Min handlekurv

Salgsbetingelser

OM SELSKAPET

SnorBan.no er eid og drevet av:
SnorBan DK ApS
Dalgas Avenue 40B
8000 Aarhus C
Danmark

Etableringsår: 2008
Virks.form: Anpartsselskab (ApS)
CVR-nr: 31276071

Kundeservice:
Support@snorban.no
+45 50564212 
Åpent alle hverdager mellom kl 9.30 og 15.30.
I åpningstiden svarer vi på mail innenfor få timer.

BESTILLING 

Alle priser på produktene hos SnorBan.no er angitt i norske kroner (NOK) og er inkl. 25% norsk MVA. Du avkreves derfor ikke MVA/toll ved mottakelse.

Avtaler på vores website kan inngås på norsk. Kun myndige personer kan bestille fra SnorBan.no, med mindre man er med eller har samtykke fra foreldre eller verge. 

Når vi mottar bestillingen, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen må leses nøye når den mottas, og undersøke om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. 

Når du fullfører en bestilling, vil du bli spurt om å godkjenne salgsbetingelserne. Du finner en kopi av betingelsene vedlagt i din ordrebekreftelses email. Disse vil sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjøre et samlet avtalegrunnlag for kjøpet.

Toll og moms
SnorBan.no er VOEC registrert. VOEC ordningen sikre at merverdiavgiften på handelsvarer blir betalt i nettbutikken. På den måten unngår man tollbehandling når varene ankommer Norge – og Postens tollbehandlingsgebyr forsvinner. Det betyr at det ikke påløper kjöper noen ekstra avgifter i Norge. Den oppgitte prisen for varen er den totale prisen du som kjøper skal betale.

BETALING

Hos SnorBan.no kan du bruke følgende betalingsmåter: Alle typer Visa/kredittkort, PayPal, Klarna Faktura (14 dager) og Klarna Faktura (delbetaling).

Betalingskort:
Rett etter at du har gjennomført din ordre vil du bli overført til bambora betalings-gateway. Her skal du gjennomføre betalingen din. Bambora / Payment Solutions er PCI-sertifisert av VISA / Mastercard, og all kommunikasjon foregår kryptert via en sikker forbindelse. Beløbet for varene trekkes først, når varerne sendes fra SnorBan. Det kan aldri trekkes et større beløp, enn det du har godkjent ved kjøpet.

Paypal:
Etter å ha fullført bestillingen hos SnorBan.no føres du videre til PayPal. Betaler du med PayPal er du forsikret i visse tilfeller (les mer her).

Faktura eller delbetaling via Klarna:

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Klarna Faktura 14 dager: Med Klarna faktura får du en faktura til din e-postadresse i forbindelse med at vi sender din ordre. Betalingsfristen på fakturaen er 14 dager. 


Klarna Konto: Om du velger alternativet Klarna konto samles de kjøpene du har gjort i løpet av en måned på en og samme faktura, og du får fakturaen tilsendt i slutten av kommende måned. Klarnas vilkår - klikk her


Her
 finner du mer informasjon om Klarna og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

LEVERING

Leveringstid: 
Alle våre pakker blir sendt fra vårt lager i Danmark. Du vil normalt motta din ordre 3-5 hverdager etter å lagt inn en bestilling. Hvis leveransen uteblir, fremsender vi en ny leveranse uten ekstra omkostninger.

Priser: 
Fast fraktkostnad på alle ordre er 49 kr. Når du handler for mer enn 600 kr er leveransen gratis. 

Leveringsmuligheter:
Postnord Hjemlevering: Få pakken levert direkte til adressen din med Postnord, enkelt og bekvemt.

Tracking: 
Når din ordre sendes, får du automatisk en email med link til et Track og Trace-nummer som du kan benytte til å følge din forsendelse. Om du ikke har mottatt pakken din etter fem virkedager (mandag til fredag) fra å ha mottatt e-postbekreftelsen, kan du kontakte vår kundeservice.

Risikoen for varen:
Vi har ansvar for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

ANGRERETT

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Ved bruk av angreretten bes du benytte det angrerettskjemaet du får tilsendt på e-post i forbindelse med utsendelse av din ordre eller kontakte support@snorban.no.

Angreretten gjelder ikke:
Produkter som er forseglet av hygieniske grunner, der forseglingen er brutt.

Varens stand når du sender den i retur:
Når varen returneres og angreretten benyttes, kan dette kun ske, såfremt varen returneres i vesentlig samme stand og mengde, som da du mottok den. Angreretten bortfalder derfor, hvis du bruker varen på en måte, hvor det er helt åbenbart, at bruken reduserer varens salgsverdi vesentlig.

Returvaren sendes til:
SnorBan DK ApS
Dalgas Avenue 40B
8000 Aarhus C
Danmark

Ved bruk av angreretten må varen levers tilbake til SnorBan.no uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Du betaler selv for frakten når du sender varer retur. SnorBan tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet:
Hvis du angrer på ditt kjøp, får du refundert beløpet du har innbetalt til oss. Hvis varen har tapt verdi, trekker vi dette fra kjøpesummen. Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi kjøpsbeløpet beløpet på de produktene vi har mottatt i retur, uten unødvendig forsinkelse og innen 14 dager. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du bestilte varen, med mindre du har gitt konkret uttrykk for ønske om noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inn til vi har mottatt varen i retur.

PENGENE TILBAKE GARANTI

Du kan prøve SnorBan-skinnen, og hvis du ikke skulle være fornøyd, kan du sende den tilbake innen 30 dager fra den dagen du mottok produktet. Du får tilbake kjøpesummen på 449 kroner. Når en refusjon blir gjort, vil eventuelle leveringskostnader ikke være inkludert, og beløpet vil bli refundert med samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet.

Returvaren sendes til:
SnorBan DK ApS
Dalgas Avenue 40B
8000 Aarhus C
Danmark

Ved retur er det nok at du sender tilbake SnorBan-skinnen i en vanlig konvolutt. Husk å legge ved en kopi av fakturaen din eller skriv navnet ditt og fakturanummeret. Du står selv for fraktkostnadene ved retur.

Du vil motta en bekreftelse via e-post når vi har mottatt produktet og utført refusjonen. Vi behandler returen din innen syv arbeidsdager.

Vår garanti gjelder kun én gang per kunde og på et enkelt produkt. Hvis du tidligere har benyttet deg av vår 30 dagers pengene-tilbake-garanti, forbeholder vi oss retten til å avvise returen.

UNDERSØKELSE AV PRODUKTENE

Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til oss ved reklamasjon jf. punkt 10.

REKLAMATION

Vi tilbyr 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Denne dekker mangler som konstateres ved normal bruk av varen. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, eller få et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonsretten gjelder ikke feil, skader og slitasje som har oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbetjening, dårlig vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep.

Reklamasjoner gjeldende feil og mangler skal meddeles SnorBan innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Kontakt vennligst kundeservice med evt. dokumentasjon av feilen eller mangelen i form av bilde eller video. Vi kontakter deg etterfølgende med ytterligere instruksjoner.

Hvis du oppdager feil eller mangler ved en vare, skal du opplyse oss om reklamasjonen over feilen senest 2 år etter at du har mottatt varen. Du skal raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du har oppdaget feilen eller mangelen, opplyse oss om dette.

I tvilstilfelle og evt. tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

Ved feil, mangler eller evt. om leveransen har uteblitt, bes du henvende deg til:

Mail: support@snorban.no
Telefon: +45 50564212

Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav.

Ved reklamasjon har du som utgangspunkt rett til å få erstattet den kjøpte varen med et tilsvarende produkt. Er det ikke mulig å sende en ny vare eller utbedre mangelen på varen, vil du motta et passende avslag på kjøpesummen eller tilbakebetaling av hele kjøpesummen, avhengig av den konkrete sak. Vi refunderer kjøpsbeløpet på de produktene vi har mottatt i reklamasjon uten nødvendig forsinkelse og innen 14 dager. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du bestilte varen.

BRUKSANVISNINGER

Hvis et produkt krever en bruksanvisning, vil denne følge med produktet. Er du fremdeles i tvil om hvordan produktet skal brukes, kan du kontakte kundeservice på telefon (+45) 50564212 eller e-post: support@snorban.no

E-MARKEDSFØRING

Du kan velge at mottake vores nyhetsbrev (e-mail-reklame). Nyhetsbrevet inneholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm. Du vil kun motta nyhetsbrevet, når du uttrykkelig har sagt ´ja takk´ hertil. Hvis ikke du lenger ønsker at motta nyhedsbrevet kan du blot sende en mail til support@snorban.no.  

PERSONLIGE OPPLYSNINGER

Vi har bruk for følgende opplysninger når du handler hos oss: 

- navn 
- Adresse 
- telefonnummer 
- emailadresse

Vi registrerer deg i våre systemer og videregir kun de opplysninger som er nødvendige for å kunne levere pakken til deg.

Vi samarbeider med en rekke virksomheter som oppbevarer og behandler data. Virksomhetene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til eget formål. Vi samarbeider bare med databehandlere i land i EU eller land som kan gi dine opplysninger tilstrekkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.snorban.no er SnorBan DK ApS.

Du har rett til å få opplyst hvilke informasjoner vi har lagret på deg.

Hvis du mener opplysningene er uriktige har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette din persondata, hvis du ber om det. Det kan være hvis dine data ikke lengre er nødvendige i forhold til det formål som vi skal bruke dem til. Du kan kontakte oss hvis du mener dine data blir brukt i strid med lovgivningen på support@snorban.no.

Merk at du aksepterer vår persondatapolitikk (“Behandling av personlig data”) når du benytter deg av vår hjemmeside.

OPPLYSNING OM KLAGEMULIGHETER

En klage over en vare eller en tjeneste kjøpt hos oss kan inngis til Forbrukerrådet, https://www.forbrukerradet.no/klageguide/. EU-kommisjonens online klageportal kan også benyttes. Klage kan sendes inn her: https://ec.europa.eu/odr.

Ved levering av en klage skal du oppgi vår e-mailadresse support@snorban.no

Hvis eventuelle tviste skulle oppstå, følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

FORBEHOLD

Der tages forbehold for force majeure, leveringssvigt, avgiftsendringer, udsolgte varer, trykfeil og tekniske feil. Dette forbehold gjør, at enkelte varer i en bestilling ikke kan leveres eller at ordren kun kan gjennomføres etter prisjustering for enkelte produkter. Kunden blir alltid orienteret via email såfremt dette forbehold er aktuelt.

COPYRIGHT

Alt innhold på dette website i enhver form (tekst, bilder, lyd, film, software) tilhører SnorBan eller dens leverandører.

Salgsbetingelserne ble sist oppdatert den 06.04.2020. 



Bilag I - Standard angrerettskjema
(Dette skjemaet utfylles og returneres kun om angreretten gjøres gjeldende)

Til SnorBan DK ApS
Jeg/Vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min/vår (*) kjøpsavtale om følgende varer (*)/levering av følgende tjenesteytelser (*)
- Bestilt den (*)/mottatt den(*)
- Forbrukerens navn
- Forbrukerens adresse
- Forbrukerens underskrift (kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Ta bort det som ikke er relevant

© SnorBan.no - all rights reserved - SnorBan DK Aps - Dalgas Avenue 40B - 8000 Aarhus C - DENMARK - Tlf. +45 50564212 - Org.nr. 31276071